Głównym problemem podejmowanym w tekście, jest próba badania pracy nauczycieli w dość nietypowym ujęciu, a mianowicie w relacji do świata materialnego, czyli określenie przestrzeni i miejsc istotnych dla nauczycieli w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Kluczowymi są kategorie przestrzeni oraz miejsca (zarówno w obszarze szkoły, jak i poza nią) będące punktem odniesienia w pracy dydaktycznej i wychowawczej. Materiał empiryczny pozyskano metodą jakościową, w oparciu o technikę narracyjnego wywiadu biograficznego. W rezultacie podjętych czynności badawczych powstała mapa „nauczycielskich miejsc znaczących”, stanowiących kontekst a zarazem i jedno ze źródeł specyfiki zawodu nauczyciela.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Rok wydania
- 2012
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Nauczyciel a przestrzeń - mapa nauczycielskich miejsc znaczących" link otwiera się w nowej karcie