Szkoły wyższe odgrywają ważną rolę w kształtowaniu kierunków rozwoju społeczno - gospodarczego kraju i świata. Zmuszone są podążać za globalnymi zmianami i wymaganiami stawianymi przez regionalne i międzynarodowe społeczeństwo. Formułują więc indywidualne strategie działania mające na celu wyróżnienie się spośród konkurentów zarówno tych finansowanych z budżetu państwa oraz prywatnych podmiotów. Określenie stopnia wdrażania założeń określonych w formalnych dokumentach jednostki, jest podstawą do oceny realizacji postulatów stawianych uczelniom oraz wskazania stopnia zaangażowania społecznego. W artykule analizowano deklaracje dotyczące odpowiedzialności społecznej trzech Uczelni mieszczących się na terenie Trójmiasta: Politechniki Gdańskiej, Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych. Artykuł ma na celu zweryfikowanie założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności zidentyfikowanych w statutach oraz określenie stopnia ich realizacji.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2013