Globalizacja i uniformizacja mody, sztuki, architektury itp. dotyczy również estetyki struktur handlowych. duża konkurencja w tym zakresie spotęgowała pęd ku poszukiwaniu oryginalności i zapewnienia klientom luksusu i wyjątkowości. Jednym z takich działań jest wprowadzenie sztuki do struktur handlowych. Sztuka współczesna wychodzi poza przestrzenie galerii i muzeów w poszukiwaniu odbiorcy, a w związku z tym, że zwiększyła się liczba godzin przebywania klientów w strukturach handlowych, miejsca te stały się przedmiotem uwagi współczesnych artystów. Twórcy eksponują i pracują w przestrzeniach otwartych, ale również we wnętrzach budynków, które z racji funkcji, jaka się w nich znajduje, nie są stworzone do poznawania i obcowania z dziełem sztuki. Sztuka, z założenia wolna od komercji, zostaje wprowadzona do przestrzeni o innej funkcji niż muzealna. Dzieło sztuki w swoim głównym założeniu jest wyjątkowe, dlatego takie połączenie, w jednej strukturze przestrzennej, sztuki i architektury stało się zagadnieniem ważnym dla inwestorów, architektów i artystów.
Autorzy
- Małgorzata Kaus
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Doktoraty, rozprawy habilitacyjne, nostryfikacje
- Typ
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Sztuka współczesna w strukturach handlowych" link otwiera się w nowej karcie