W pracy zawarto wyniki analiz betonowego wiaduktu V6 budowanego w ciągu obwodnicy Istambułu w Turcji realizowanego w ramach projektu Northern Marmara Highway. Przeprawę stanowią dwie niezależne nitki o skrzynkowym przekroju poprzecznym i szerokości 22,00 m. Schemat statyczny obiektu to belka dziewięcioprzęsłowa o długości całkowitej 446,86 m oparta na podporach słupowych o zmiennej sztywności (rys.1) i wysokościach zmieniających się od 4,59 m do 81,54 m. Koncepcja strukturalnego kształtowania wiaduktu zakłada, że obiekt poddany działaniu obciążeń sejsmicznych, odpowiadających zdarzeniu o okresie powrotu 72 lat, nie ulegnie żadnym uszkodzeniom. Dla trzęsienia ziemi o okresie powrotu 457 lat, wiadukt zostanie uszkodzony, ale zniszczenia nastąpią w kontrolowanych miejscach i będą mogły być naprawione w okresie paru miesięcy przy niewielkich ograniczeniach ruchu kołowego. Kontrolowane zniszczenie ma nastąpić w górnej część podpór pośrednich poprzez utworzenie się przegubów plastycznych. Celem pracy jest wyznaczenie nieliniowej funkcji przemieszczenie - siła wyizolowanego fragmentu podpory pośredniej, w której przewidziane jest powstanie przegubu plastycznego.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014