Nieprawidłowa współpraca odbieraka z siecią jezdną, w niekorzystnych warunkach lokalnych, prowadzi do uszkodzeń sieci lub odbieraka. Może być to spowodowane niewłaściwym wykonaniem lub utrzymaniem tych istotnych elementów układu zasilania. Tego typu sytuacje awaryjne powodują duże opóźnienia w ruchu pociągów i generują olbrzymie koszty. Wskazuje to na duże znaczenie odpowiednich rozwiązań konstrukcyjnych sieci i odbieraków oraz rolę systemów diagnostycznych w warunkach eksploatacyjnych. Intensywnie rozwijane są narzędzia symulacyjne obejmujące zarówno modelowanie sieci trakcyjnej, odbieraka prądu, jak i ich dynamicznej współpracy. Walidacja wyników obliczeń, uzyskanych z wykorzystaniem określonego modelu dynamicznego i metody numerycznej podlega standaryzacji według PN-EN 50318. Przeprowadzenie takich symulacji wymagane jest przez TSI. W celu dokładniejszej analizy zaproponowano odmienny model matematyczny, oparty na podziale jego struktury mechanicznej na zbiór skupionych elementów zachowawczych i dyssypatywnych – model matematyczny opracowano na podstawie metody energetycznej Lagrange’a. Opierając się na odbieraku prądu typu 160 EC określono jego fizyczne parametry oraz dokonano porównania właściwości dynamicznych z uproszczonym jak i nowo opracowanym modelem.
Autorzy
- dr hab. inż. Andrzej Wilk link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Leszek Jarzębowicz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Sławomir Judek link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Krzysztof Karwowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Michał Michna link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Mirosław Mizan link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Wybrane aspekty modelowania matematycznego kolejowego odbieraka prądu" link otwiera się w nowej karcie