Priorytety w systemie sterowania są jednym ze sposobów uprzywilejowania pojazdów transportu zbiorowego, mającego na celu zwiększenie jego atrakcyjności i sprawności. W artykule przedstawiono koncepcję wprowadzenia takiego rozwiązania w ramach systemu zarządzania ruchem TRISTAR w Gdyni. Opisano doświadczenia wybranych miast europejskich w stosowaniu priorytetów. Dokonano analizy jakości funkcjonowania transportu zbiorowego głównych ciągów oraz skrzyżowań. Diagnoza pozwoliła na weryfikację i ocenę rozwiązań założonych w koncepcji systemu TRISTAR. Przedstawiono ponadto sprawdzenie efektów i skutków stosowania śluz autobusowych w zależności od metody sterowania z wykorzystaniem modelu symulacyjnego (opracowanego w programie VISSIM), uwzględniającego sterowanie adaptacyjne.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014