W referacie zaprezentowano znaczenie teorii procesów semi-Markowa w naukach technicznych, zwłaszcza w teorii niezawodności urządzeń technicznych, teorii bezpieczeństwa ich działania oraz statystycznej teorii podejmowania decyzji eksploatacyjnych. W referacie wyeksponowano także przydatność teorii procesów semi-Markowa w teorii i praktyce eksploatacji wspomnianych urządzeń technicznych na przykładzie tak istotnych urządzeń w transporcie morskim, jakimi są okrętowe silniki główne i inne urządzenia siłowni okrętowych. Zasygnalizowano, że urządzenia te mają zasadniczy wpływ na niezawodność i bezpieczeństwo statków. Scharakteryzowano własności procesów semimarkowskich wskazując, że mogą być one stosowane jako modele rzeczywistych procesów zachodzących w fazie eksploatacji okrętowych silników głównych oraz innych urządzeń siłowni okrętowych. Zwrócono uwagę na konieczność uwzględnienia w modelowaniu procesów w eksploatacji urządzeń okrętowych (silników głównych i innych urządzeń) specyfiki procesów semimarkowskich. Wykazano przydatność decyzyjnych (sterowanych) procesów semi-Markowa w eksploatacyjnej praktyce decyzyjnej na przykładzie sześcio-stanowego procesu semimarkowskiego jako modelu rzeczywistego procesu eksploatacji okrętowych silników głównych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014