Prognozowanie niezawodności okrętowych silników spalinowych jest szczególnie istotnym problemem. Pozwala bowiem na przewidywanie stanów niezawodnościowych w przyszłości na podstawie informacji o tych stanach w przeszłości. Trafne prognozowanie niezawodności, to złożony proces przetwarzania empirycznych wyników badań uzyskanych w praktyce eksploatacyjnej, uzupełniony rozważaniami analitycznymi. Proces zmian stanu technicznego każdego silnika jest stochastyczny, ciągły w stanach i w czasie. Zachodzi zatem potrzeba podziału tego nieskończonego zbioru stanów silnika na skończoną liczbę podzbiorów (klas), możliwych do wyraźnej ale i permanentnej identyfikacji za pomocą funkcjonującego systemu diagnozującego. W referacie przedstawiono propozycję modelu matematycznego, który z jednej strony umożliwia uwzględnienie losowości zjawisk wymuszających uszkodzenia, z drugiej zaś prezentuje dosyć istotną elastyczność aplikacyjną
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014