Celem artykułu jest zaprezentowanie postrzegania internetowych treści przez internautów oraz sposobów pozyskiwania wartościowych informacji, związanych z organizacjami, bądź produktami. Zaprezentowano w nim wyniki uzyskane dzięki wykorzystaniu jednej z technik badań jakościowych – indywidualnych wywiadów częściowo ustrukturyzowanych. Opracowanie nawiązuje do koncepcji inbound marketing, jednak koncentruje się na potrzebach i zachowaniach konsumentów treści. Postrzegają oni produkty i organizacje poprzez pryzmat odnajdywanych informacji. Nie chcą być atakowani nachalną reklamą lub zanudzani przez nieatrakcyjne treści. Odwracają się od marek, które prowadzą z nimi komunikację w Internecie jedynie przy użyciu tradycyjnych działań, oferując treści niedostosowane do ich potrzeb. Koncepcja inbound marketing opiera się na trzech głównych komponentach: wyszukiwarki internetowe, kontent (treści) oraz media społecznościowe. Dlatego też na tych obszarach skoncentrowano się podczas przeprowadzanych wywiadów.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014