Celem badania było zidentyfikowanie preferencji polskiego pokolenia dwudziestolatków w zakresie napojów typu cola. W badaniu udział wzięło 71 kobiet i 49 mężczyzn w wieku 20 – 21 lat. Badanie składało się z dwóch części: (1) ankiety dotyczącej zwyczajów związanych ze spożywaniem napojów typu cola oraz (2) konsumenckiej oceny sensorycznej napojów Coca – Coli oraz Coca – Coli light metodą parzystą za pomocą testu dwustronnego. Druga część badania miała za zadanie wskazanie smaczniejszej, zdaniem badanych osób, próbki. Stwierdzono, że ankietowani uważają napoje typu cola słodzone sacharozą za smaczniejsze od ich niskokalorycznych odpowiedników. Wynik ten został potwierdzony w konsumenckiej ocenie sensorycznej. Kobiety spożywają napoje typu cola z mniejszą częstotliwością niż mężczyźni. Zarówno w przypadku kobiet jak i mężczyzn głównym powodem zakupu napoju typu cola jest preferowany smak. Sympatia ankietowanych dla marki Coca – Coli nie ma znaczenia przy zakupie napojów typu cola.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014