W pracy zaprezentowano badania walidacyjne dotyczące projektu kompozytowego przęsła mostu dla pieszych, opracowywanego w ramach projektu badawczego Fobridge. Projektowana kładka ma rozpiętość 16 m oraz szerokość użytkową 2,5 m. Konstrukcja będzie wykonana z laminatu polimerowego (GRFP) oraz rdzenia piankowego z politereftalanu etylenu (PET). Proponowane rozwiązanie jest zgodne ze współczesnymi tendencjami w inżynierii mostowej dotyczącymi coraz szerszego stosowania materiałów innych niż tradycyjne. Standardowy proces projektowania w przypadku wchodzących na rynek materiałów i związanych z ich stosowaniem technologii wytwarzania powinien być wsparty poprzez prowadzenie badań walidacyjnych. W pracy opisano próby zginania belek przekładkowych oraz wyniki analiz numerycznych realizowanych w celu walidacji modelu obliczeniowego kładki.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014