Usługi finansowe będące coraz ważniejszą częścią gospodarki w krajach rozwiniętych, w dużym stopniu absorbują innowacje, stając się jednocześnie ważnymi podmiotami tworzącymi innowacje w obszarze zmian marketingowych i organizacyjnych. W artykule przedstawiono istotę innowacji w usługach finansowych. Przedstawiono podstawowe kategorie innowacji stosowanych w usługach finansowych. Na podstawie danych statystycznych dokonano analizy poziomu innowacyjności instytucji finansowych z uwzględnieniem zróżnicowania podmiotowego oraz ze względu na rodzaje innowacji. W pracy zidentyfikowano również podstawowe grupy czynników wpływających na innowacje i związane z nimi działania marketingowe na rynku usług finansowych. Punktem wyjścia do przeprowadzonych rozważań jest teza o wciąż niewystarczającym poziomie innowacyjności większości instytucji finansowych prowadzących działalność w Polsce. Celem opracowania jest identyfikacja roli innowacji oraz perspektyw rozwoju innowacyjności w działalności instytucji finansowych funkcjonujących w Polsce.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Innowacyjność instytucji finansowych w Polsce – perspektywy rozwoju" link otwiera się w nowej karcie