Technologia skaningu laserowego rozwinęła się współcześnie do etapu, w którym skaning mobilny jest swobodnie wykorzystywany na platformach pojazdów drogowych i szynowych oraz statków powietrznych. Do szczególnych rozwiązań skaningu mobilnego zalicza się skaning morski. Użycie tego rozwiązania stanowi nowe rozwiązanie dla problematyki inwentaryzacji infrastruktury portowej w sytuacji dużego ruchu morskiego lub rozległych basenów portowych, gdy użycie skaningu naziemnego (TLS) nie może być skutecznie zastosowane. W ramach prac eksperymentalnych autorzy wskazują przykład niedużego portu we Władysławowie, który został w całości poddany procesowi skanowania z morza. W efekcie uzyskano obraz portu w postaci chmury punktów, która może być skutecznie wykorzystana do budowania dokumentacji portowej oraz locji jako elementu nawigacji polskiego wybrzeża morskiego. W artykule autorzy prezentują procedurę skaningu oraz sygnalizują problemy związane z przetworzeniem danych i ich wykorzystaniem w kontekście logistyki portów morskich.
Autorzy
- Artem Kholodkov,
- Krzysztof Matysik,
- Maciej Matysik,
- dr inż. Jakub Szulwic link otwiera się w nowej karcie ,
- Aleksander Wojtowicz,
- Paweł Tysiąc
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014