Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Badanie zastosowania geolokalizacji w celu budowania relacji z klientami – analiza przypadku

Cel. Zastosowanie geolokalizacji w biznesie staje się coraz bardziej powszechne, a zasięg technik geomarketingu zwiększa się wraz z rozwojem technologii mobilnej. Czynniki te sprawiają, że przedsiębiorcy coraz częściej sięgają po metody geolokalizacyjne przy prowadzeniu działalności, wspomagając działania operacyjne i promocyjne. Celem pracy była wstępna weryfikacja możliwości i efektywności zastosowania systemów geolokalizacyjnych wykorzystywanych do personalizacji oferty, redukowania anonimowości klienta oraz budowania relacji. Metoda/podejście. W studium przypadku omówiono badanie wykorzystania aplikacji Foursquare przeprowadzone w hotelu Sopockiego Klubu Żeglarskiego. Zbadano w nim zaangażowanie użytkowników hotelu oraz wpływ spersonalizowanych promocji na ich zachowanie i lojalność. Wyniki. Mimo że wyniki badań wskazują na brak wzrostu zaangażowania klientów hotelu Sopockiego Klubu Żeglarskiego oraz zwiększenia liczby gości, aplikacje geolokalizacyjne mogą wpływać na relacje przedsiębiorcy z klientem. Możliwość spersonalizowania oferty i dotarcia bezpośrednio do klienta będzie w przyszłości sprzyjała pogłębianiu więzi i redukowała anonimowość klientów. Ograniczenia/implikacje. Możliwym powodem nieotrzymania miarodajnych wyników badania jest przyjęta zbyt mała próba badawcza. Elementy geomarketingowe w środowisku pracy są wciąż nowym zjawiskiem, a samo wykorzystywanie aplikacji geolokalizacyjnych w społeczeństwie nie jest rozpowszechnione. W związku z tym badanie może być niemiarodajne i zalecane jest przeprowadzenie dalszych prac na większej liczbie podmiotów. Implikacje praktyczne. Wykorzystanie elementów geolokalizacyjnych, takich jak aplikacja Foursquare, może mieć w przyszłości znaczący wpływ na praktyczne zastosowanie tego typu rozwiązań w budowaniu relacji z klientami i personalizowaniu ofert. Oryginalność/Wartość. Nowatorskie elementy niniejszej pracy to przedefiniowanie pojęcia środowiska pracy oraz oryginalny sposób omówienia mechanizmu budowy relacji z klientami. Mechanizm ten bazuje na geolokalizacyjnych elementach informacyjnego środowiska pracy i może być istotny dla przedsiębiorców szukających sposobów tworzenia relacji z klientami.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja monograficzna
Typ
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Język
polski
Rok wydania
2014

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Badanie zastosowania geolokalizacji w celu budowania relacji z klientami – analiza przypadku" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie