Górna sieć trakcyjna jest nadal najefektywniejszym sposobem zasilania kolejowych pojazdów elektrycznych. Wzrost prędkości pojazdów zwiększa pobór mocy oraz wymaga zapewnienia prawidłowej współpracy odbieraków prądu z siecią jezdną. Podejmowane są prace związane z komputerowym wspomaganiem projektowania sieci trakcyjnych. W tej pracy omówiono autorski model matematyczny sieci trakcyjnej w kontekście tzw. modelu referencyjnego oraz sposób wyznaczania jego parametrów. Do opracowania modelu wykorzystano metodę energetyczną Lagrange’a odniesioną do skupionych elementów zachowawczych oraz dyssypatywnych. Przedstawiono obliczenia mające na celu wyznaczenie parametrów obwodowych elementów skupionych. Dokonano porównania wyników symulacji z wybranymi badaniami laboratoryjnymi w celu dalszej weryfikacji założonej koncepcji modelu.
Autorzy
- Paweł Kaczmarek link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Krzysztof Karwowski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Marek Kuciński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Michał Michna link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Jacek Skibicki link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Andrzej Wilk link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Model referencyjny sieci trakcyjnej - koncepcja modelowania" link otwiera się w nowej karcie