Autorami publikacji są rodzice dziecka, którzy podzielili się swoimi spostrzeżeniami z czteroletniej edukacji dziecka z autyzmem w szkole podstawowej, integracyjnej. We wstępie opisano diagnozę, przeprowadzone terapie, pobyt w przedszkolu i rozwój dziecka przed pójściem do szkoły. W drogiej części opisano pobyt dziecka w szkole integracyjnej w klasach 1-4, w szczególności przedstawiono zalety i wady tego typu placówki. Wśród zalet szkoły integracyjnej podkreślono duży, pozytywny wpływ nauki w szkole na rozwój mowy oraz możliwość przebywania dziecka w grupie rówieśników. Wadą szkoły integracyjnej jest natomiast duże obciążenie nauką, niewystarczające dostosowanie treści i tempa nauki do ograniczonych możliwości dziecka z autyzmem oraz brak opieki pozalekcyjnej dla dziecka w klasach 4-6.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2014
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Olek - uczeń z autyzmem w szkole integracyjnej" link otwiera się w nowej karcie