Kształcenie z wykorzystaniem metod rozwiązywania problemów (problem-based learning) staje się coraz bardziej popularne na wszystkich poziomach kształcenia, również w edukacji biznesowej. Przykładem takiej metody jest studium przypadku (case study). Metoda studium przypadku pozwala na rozwijanie umiejętności i kompetencji wykorzystywanych przez menedżerów w ich pracy, np. umiejętności syntezy, identyfikacji problemów, czy podejmowania decyzji. Pomimo wielu zalet metody studium przypadku i jej szerokiego stosowania w kształceniu menedżerów i kierowników, relatywnie rzadko jest ona wykorzystywana do ilustracji problemów małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Wiele biznesowych studiów przypadków opiera się na problemach, z jakimi borykają się duże podmioty, a nie te z sektora MSP, co znacznie ogranicza możliwość korzystania z tej metody kształcenia przez menedżerów i właścicieli MSP. Artykuł przyczynia się do rozwiązania tego problemu poprzez prezentację modelu służącego do tworzenia biznesowych studiów przypadku na potrzeby małych i średnich firm. Stworzone przy jego pomocy studia przypadku mogą posłużyć do kształcenia menedżerów, kierowników, właścicieli tego rodzaju firm oraz kandydatów na nich (np. studentów kierunków biznesowych, absolwentów uczelni technicznych, czy osób chętnych do założenia własnej firmy). Model można również rozwijać i modyfikować, co zwiększa jego potencjalną użyteczność w innych dziedzinach. Model został stworzony i przetestowany w ramach projektu INNOCASE (więcej informacji na stronie: www.innocase.zie.pg.gda.pl).
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.15219/em58.1150
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zastosowanie metody studium przypadku w kształceniu menedżerów" link otwiera się w nowej karcie