Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek

Rozwój nowych trendów w internecie, a w szczególności Web 2.0, spowodował wzrost społecznego zaangażowania internautów oraz dalszy rozwój kanałów społecznościowych i tym samym różnego typu platform interaktywnych. Internet zachęca internautów do interakcji z witrynami, a za ich pośrednictwem z innymi użytkownikami sieci. Umożliwia im tworzenie treści na temat różne tematy, w tym na przykład związany z markami produktów. Dzięki temu stanowi cenne źródło informacji i obszar badań dla organizacji. Zrealizowane badanie miało na celu poznanie aktywności online konsumentów dotyczących marek w Polsce (COBRA - ang. consumer's online brand related activities). W ankiecie internetowej o charakterze eksploracyjnym wzięło udział 2253 internautów. Instrument badawczy składał się z 31 przykładów działań realizowanych przez konsumentów w internecie. Zawierał zarówno najprostsze zachowania, jak i te wymagające dużego zaangażowania konsumenta. Uzyskane wyniki wskazały, że polskich konsumentów jedynie w niewielkim stopniu cechowała dojrzała aktywność online w zakresie marek (poziom kreacyjny). Wśród badanych przeważały bowiem zachowania charakterystyczne dla najprostszego poziomu COBRA (konsumpcyjnego).

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
polski
Rok wydania
2015

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie