Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Developing Game-Structure Sensitive Matchmaking System for Massive-Multiplayer Online Games

Providing a fair matchmaking system is an essential issue, while developing every online video game. In the article, we show that the currently existing matchmaking system in League of Legends, one of the most popular online video games currently existing, is built on a base of conditions which do not hold true in the presence of empirical data. This, in short, decreases the effectiveness of the ranking system, and negatively affects users experience. Therefore, we propose a new ranking system, which genuinely answers the needs, which arise from League of Legends gameplay. As League of Legends gameplay model is nowadays highly popular amid online video games, the proposed system can be easily generalized and adopted by other online video games that are currently popular among gamers.

Autorzy

Informacje dodatkowe

DOI
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1007/978-3-319-15168-7_25
Kategoria
Aktywność konferencyjna
Typ
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Język
angielski
Rok wydania
2015

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Developing Game-Structure Sensitive Matchmaking System for Massive-Multiplayer Online Games" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie