Artykuł ten jest poświęcony bezpieczeństwu statków w stanie uszkodzonym. Została w nim przedstawionaanaliza wybranego modelu stanu awaryjnego, polegająca na uszkodzeniu poszycia i wtargnięciu wody dokadłuba statku. W artykule znalazła się krytyka istniejącej metody zawartej w przepisach konwencji SOLAS2009 oceny bezpieczeństwa statków, oraz wnioski z możliwego do zastosowania alternatywnego modelu, któryodpowiada wynikom z tej metody. Konstruowana alternatywa dla metody zawartej w SOLAS 2009 jest przeznaczona do optymalizacjibezpieczeństwa już na etapie projektowym. Jednocześnie w projektowanej metodzie położony został nacisk nałatwość w użyciu dla oficerów na statkach, a nie tylko dla projektantów.
Autorzy
- magister inzynier Szulczewski Piotr
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015