Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce

Artykuł dotyczy możliwości wsparcia technologiami informacyjnymi edukacji i terapii dzieci z za - burzeniami rozwoju ze spektrum autyzmu. Szczególna uwaga zostanie poświęcona aplikacjom przeznaczonym na urządzenia mobilne (tablety). Artykuł podsumowuje przesłanki zastosowania tabletów w pracy z dziećmi auty - stycznymi oraz pokazuje kategorie aplikacji, jakie mogą wspierać terapię i edukację dzieci. Zostały przedstawione wyniki ankiety przeprowadzonej wśród ośrodków terapeutycznych w Polsce dotyczącej wykorzystania tabletów, a także przekonań terapeutów dotyczących zastosowania tych urządzeń. Wyniki ankiety pozwalają na stwierdzenie, że tablety już wkraczają do ośrodków w Polsce jako wspomaganie prowadzonych zajęć, a jednocześnie wszystkie ośrodki nie używające tabletów zadeklarowały chęć ich zastosowania. Terapeuci postrzegają tablety i dedykowane aplikacje jako wartościową pomoc, a przy tym uważają, że dzieci chętnie używają tych urządzeń.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
polski
Rok wydania
2014

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie