W latach 2014–2015 w Polsce wprowadzono długo oczekiwane nowelizacje warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (zawartych w Dzienniku Ustaw nr 151 poz. 987 z 1998 r.) oraz Warunków technicznych Id-1. Wprowadziły one istotne zmiany w dopuszczalnych wartościach parametrów geometrycznych i kinematycznych, mających bezpośredni wpływ na projektowanie geometrii toru kolejowego. Z uwagi na duże znaczenie zagadnień geometrycznych przy modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych, postanowiono zbadać wpływ tych zmian na projektowanie optymalnego poszerzenia międzytorza na prostej, rozumianego jako poszukiwanie rozwiązania o najmniejszej długości całkowitej spośród ogólnie dostępnych modeli. Zwrócono także uwagę na powszechnie stosowaną w praktyce inżynierskiej metodę projektowania takich układów i wynikające stąd konsekwencje. Sformułowano wnioski praktyczne.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015