Artykuł prezentuje znaczenie zaufania do samego siebie na tle zaufania w relacjach budowanych przez przedsiębiorcę w jego otoczeniu społecznym i biznesowym. Wyjaśniono koncepcję zaufania do samego siebie, odnosząc się do zróżnicowanych typów zaufania, na przykład: kalkulacyjnego, opartego na wiedzy i identyfikacyjnego. Wskazano jego potencjalne źródła i konsekwencje w kontekście budowania własnego wizerunku, podejmowania decyzji i działań przedsiębiorcy wiązanych z zarządzaniem firmą. Przedstawiono związek zaufania do samego siebie z kompetencjami uważanymi za przedsiębiorcze: potrzebą niezależności, motywacją osiągnięć, poczuciem własnej skuteczności, wewnętrznym poczuciem kontroli, umiejętnością rozpoznawania okazji i skłonnością do podejmowania ryzyka. Głównym celem artykułu jest weryfikacja tezy, że zaufanie do samego siebie jest jedną z kluczowych cech, wpisanych w portret przedsiębiorcy. Rozważania teoretyczne wzbogacono wynikami wywiadów przeprowadzonych w grupie przedsiębiorców, które dotyczyły opinii osób prowadzących własną działalność gospodarczą na temat znaczenia zaufania do samego siebie.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015