W artykule przedstawiono koncepcję i zakres zjawiska przedsiębiorczości społecznej w Polsce, w kontekście funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. W tym celu autorka analizuje dominujące szkoły badań nad zjawiskiem przedsiębiorczości społecznej, identyfikuje i charakteryzuje podstawowe modele przedsiębiorstw społecznych w Polsce oraz wskazuje na wyzwania związane z badaniem tego typu organizacji. Autorka przedstawia i poddaje krytycznej analizie metodologię badań Global Entrepreneurship Monitor w obszarze przedsiębiorczości społecznej oraz badania GUS, i przedstawia wyniki obu badań. Przedsiębiorczość społeczna jest bardzo znaczącym urzeczywistnieniem postaw obywatelskich, ponieważ ma potencjał do tworzenia trwałych zmian społecznych, wynikających z oddolnych postaw przedsiębiorczych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Przedsiębiorczość społeczna w społeczeństwie obywatelskim w Polsce" link otwiera się w nowej karcie