Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych?

W artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów, niewspółmiernie wysokich kosztów związanych pracochłonnością przygotowywania dokumentów wymaganych przez program KRK i próbą zaangażowania w ten proces nauczycieli akademickich (na dodatek bez odpowiednich szkoleń, co często pogłębia ich frustrację dotyczącą sensowności programu), a także bardzo wysokich kosztów komputeryzacji całego przedsięwzięcia. Wytknięto też błędy organizacyjne popełnione do chwili obecnej, związane z wdrażaniem KRK na uczelniach.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach
Język
polski
Rok wydania
2015

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Czy Krajowe Ramy Kwalifikacji są elementem podnoszącym jakość kształcenia na studiach wyższych?" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie