W artykule przedstawiono znaczenie Krajowych Ram Kształcenia (KRK) w aspekcie Europejskich Ram Kształcenia. Zanalizowano wpływ KRK na jakość kształcenia na studiach wyższych. Szczególną uwagę zwrócono na zalety programu wdrażania KRK na poszczególnych uczelniach z punktu widzenia działalności administracji oraz na niebezpieczeństwa dla jakości kształcenia wynikające ze zmniejszeniem elastyczności modyfikacji programów studiów, niewspółmiernie wysokich kosztów związanych pracochłonnością przygotowywania dokumentów wymaganych przez program KRK i próbą zaangażowania w ten proces nauczycieli akademickich (na dodatek bez odpowiednich szkoleń, co często pogłębia ich frustrację dotyczącą sensowności programu), a także bardzo wysokich kosztów komputeryzacji całego przedsięwzięcia. Wytknięto też błędy organizacyjne popełnione do chwili obecnej, związane z wdrażaniem KRK na uczelniach.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015