The correct location of ads, both static and moving, in close proximity of the roadway is an issue of high significance in the context of road safety. This publication aims to provide support in solving these issues by presenting a range of options for the implementation of extensive, multi-faceted research, using modern technology to allow an objective assessment of the risks arising from the presence of advertising spots in the roadway. The chosen research tools include the drivers’ reaction tracking systems based on the use of advanced multimedia technology. These systems may be integrated in the actual vehicle, allowing for performing the tests in real-life conditions or as part of an extended driving simulator. In addition, a part of the proposed approaches to researching the problem is to check drivers’ opinion using questionnaires and to analyze the traffic accidents taking place in close proximity to road advertising.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Andrzej Czyżewski link otwiera się w nowej karcie ,
- mgr inż. Adam Korzeniewski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Piotr Odya link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Piotr Szczuko link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Bożena Kostek link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1007/978-3-319-26404-2_12
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2015