Obserwacje efektów działań gospodarczych przedsiębiorstw wsparte badaniami literatury pozwoliły na zdiagnozowanie niedostatku w zakresie ogólnych modeli tworzenia wartości. Punktem wyjścia było określenie celu działania przedsiębiorstwa, który wykazuje immanentną dychotomię. Dążenie do realizacja tak ujętego celu jest podstawą do konfigurowania wartości generowanych przez przedsiębiorstwo. W tym zakresie wykorzystujące wyniki prac Ch. B. Stabella i Ø. D. Fjeldstada ukazano trzy podstawowe technologie tworzenia wartości. Na tej podstawie zajęto stanowisko, że nie pozwalają one na formułowanie wszystkich charakterystyk tworzenia wartości. Taki wniosek był podstawą do zdiagnozowania istnienia niedostatku w zakresie ogólnych opisu ogólnych technologii tworzenia wartości. Poszukując rozwiązania tego problemu zaproponowano, aby owe technologie uzupełnić o nową, ujmującą konfigurację tworzenia wartości w postaci chmury. Chmura wartości jest pewną konstelacją obłoków wartości, które zdefiniowano jako zbiory danego rodzaju właściwości reprezentowanych przez określony produkt.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Istota chmury wartości - założenia podstawowe" link otwiera się w nowej karcie