Tekst jest próbą ujęcia relacji między postpamięcią (lub inaczej ujmując - „pamięcią zastępczą”) a sztuką, przy czym szczególny akcent położono na sztuki wizualne. Dokonano analizy dzieł artystów młodszego pokolenia, podejmujących temat pamięci o Szoa (między innymi Libera, Bałka, Żmijewski, do pewnego stopnia Betlejewski), traktując je jako formy manifestacji postpamięci. Wychodząc z założenia, że analiza zjawisk artystycznych nie jest możliwa bez odniesienia do kontekstu społecznego, w którym powstaje sztuka, i jej społecznej odpowiedzialności, skonfrontowano prace artystów, którzy pamięć o Zagładzie uczynili przedmiotem działań artystycznych, z materialnymi śladami pamięci (w tym: Jedwabne, Kolno, Jeleniewo) tworzącymi społeczny kontekst sztuki, jej odbioru i debaty o niej.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015