W artykule prezentowane są wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w grupie 76 przedsiębiorców, założycieli mikrofirm. Osoby badane były ankietowane po raz pierwszy na początku prowadzenia działalności – w czasie nie późniejszym niż 6 miesięcy od momentu założenia firmy oraz ponownie po upływie roku od pierwszej ankiety. Analiza statystyczna uzyskanych wyników wykazała, że w badanej grupie przedsiębiorców w sposób istotny obniżył się poziom przekonań dotyczących własnej skuteczności w roli przedsiębiorcy. W świetle literatury dotyczącej roli nabywanego doświadczenia jako moderatora relacji pomiędzy poziomem realnie uzyskiwanych rezultatów a oceną własnych możliwości i umiejętności (np. Kruger i Dunning, 1999), wynik ten można interpretować jako dowód na urealnianie się wśród początkujących przedsiębiorców przekonań o własnej skuteczności w roli przedsiębiorcy. Tak rozumiana zwiększająca się trafność postrzegania własnych możliwości może być z kolei widziana jako czynnik zmniejszający ryzyko nadmiernego zaangażowania przedsiębiorcy poprzez redukcję luki samoskuteczności.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.7172/978-83-65402-04-2.201.wwz.3
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015