Istotnym problemem z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego jest właściwa lokalizacja reklam statycznych i dynamicznych w otoczeniu pasa drogowego. Celem niniejszej publikacji, nakierowanym na wspomaganie rozwiązywania wynikających z tego tytułu problemów, jest przedstawienie zakresu możliwych do wykonania, szeroko zakrojonych, wielopłaszczyznowych badań, wykorzystują- cych nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozwalające na obiektywną ocenę zagrożeń wynikających z obecności reklam w obrębie dróg. Jako narzędzia badawcze zostały zaproponowane systemy śledzenia reakcji kierowców, oparte na wykorzystaniu zaawansowanej technologii multimedialnej. Systemy te mogą zostać zintegrowane w rzeczywistym pojeździe, umożliwiając badania w warunkach rzeczywistych lub jako element rozbudowanego symulatora jazdy. Ponadto elementem proponowanych badań jest sprawdzenie opinii kierowców z użyciem ankietyzacji oraz analiza wypadkowości w ruchu drogowym odbywającym się w sąsiedztwie reklam drogowych.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015