Celem pracy było przeanalizowanie możliwości rozwoju i zagospodarowania portu w Elblągu w oparciu o scenariusz bazowy (ograniczone nakłady, horyzont krótkoterminowy) i maksymalny (duże nakłady, perspektywa długoterminowa). Stwierdzono, iż kluczowymi inwestycjami warunkującymi dalszy rozwój portu są: modernizacja i regulacja dróg wodnych prowadzących do portu Elbląg oraz samego akwenu portowego, oraz budowa nowego mostu w Nowakowie. Kolejnymi inwestycjami, które przy stosunkowo niewielkich nakładach istotnie zwiększyły by potencjał przeładunkowy portu są: modernizacja i zwiększenie pojemności elewatora oraz modernizacja i wykorzystanie nabrzeża na terenie elektrociepłowni. Najbardziej złożoną i kosztochłonną inwestycją, lecz umożliwiającą nadanie portowi w Elblągu roli regionalnego węzła intermodalnego, byłaby budowa nowego wielofunkcyjnego terminalu przeładunkowego z możliwością obsługi kontenerów. Jako swego rodzaju „suchy port”, nowy terminal miałby możliwość pełnienia funkcji terminalu dowozowego do portów morskich Trójmiasta. W pracy wskazano potencjalne lokalizacje proponowanych obiektów, ich koncepcje zagospodarowania przestrzennego, a także przedstawiono sugestie dotyczące rozwiązań technologicznych dla poszczególnych obszarów portowych.
Autorzy
- dr hab. inż. arch. Karolina Krośnicka link otwiera się w nowej karcie ,
- Nikita Zavorotynskiy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2016
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Zarys koncepcji rozwoju portu Elbląg" link otwiera się w nowej karcie