Exploiting contextual information is considered a good solution to improve the quality of recommendations, aiming at suggesting more relevant items for a specific context. On the other hand, recommender systems research still strive for solving the cold-start problem, namely where not enough information about users and their ratings is available. In this paper we propose a new rating prediction algorithm to face the cold-start system scenario, based on user interests model called contextual conditional preferences. We present results obtained with three publicly available data sets in comparison with several state-of-the-art baselines. We show that usage of contextual conditional preferences improves the prediction accuracy, even when all users have provided a few feedbacks, and hence small amount of data is available.
Autorzy
- dr inż. Aleksandra Karpus link otwiera się w nowej karcie ,
- Tommaso Di Noia,
- MSc. Eng. Paolo Tomeo,
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Goczyła link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.5220/0006083904190424
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- materiały konferencyjne indeksowane w Web of Science
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2016
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Rating Prediction with Contextual Conditional Preferences" link otwiera się w nowej karcie