Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

COMPREHENSIVE MODELLING OF THE COST EFFECTIVNESS OF RAILWAY LINE ELECTRIFICATION

Subject of this paper is the mathematical model estimating the Economical threshold between usage of combustion engine traction and electrical traction for new and modernized railway passenger communication lines. Currently available models do not coincide with the whole complexity of the problem. The proposed model was implemented into Matlab and then validated on “Pomorska Kolej Metropolitalna” investment time-frame and its cost of infrastructure, type of Diesel Multiple Units (DMU) and track geometry. The vehicles maintenance levels are taken into consideration as well. Usage of the Energy Storage Systems is considered. The final result of this analysis is threshold of economic efficiency in analyzed period of 30 years for traffic flow expressed in value of passenger per hour in rush hours.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
angielski
Rok wydania
2016

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "COMPREHENSIVE MODELLING OF THE COST EFFECTIVNESS OF RAILWAY LINE ELECTRIFICATION" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie