Publikacja przedstawia problematykę preprzedsiębiorczości na szeroko zakreślonym tle, obejmującym współczesny paradygmat badań nad przedsiębiorczością, związki między przedsiębiorczością (i preprzedsiębiorczością) a wzrostem gospodarczym oraz sposoby badania procesów założycielskich nowych firm. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano: - stan współczesnych badań nad przedsiębiorczością w trzech głównych ujęciach: ekonomicznym, psychologicznym oraz socjologiczno-kulturowym; - analizę związku między poziomem przedsiębiorczości i jej rozwojem a wzrostem gospodarczym kraju; - pojęcie okazji przedsiębiorczą jako czynnika, który uruchamia procesy założycielskie nowych firm; - analizę procesów założycielskich i czynników, które wpływają na ich powodzenie; - omówienie koncepcji preprzedsiębiorczości i jej znaczenia dla rozwoju badań nad przedsiębiorczością właściwą; - przegląd czynników, które prowadzą do podjęcia działań zmierzających do założenia własnej firmy wraz z autorskim, czynnikowo-wynikowym modelem preprzedsiębiorczości; - wyniki pierwszych w Polsce, szeroko zakrojonych badań empirycznych nad determinantami preprzedsiębiorczości.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- książka - monografia autorska /podręcznik o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2016
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Przedsiębiorczość" link otwiera się w nowej karcie