W sytuacji gdy transport zbiorowy jest obsługiwany przez więcej niż jednego organizatora, powstają problemy koordynacji taryf w różnych przekrojach i konkurencji cenowej pomiędzy ofertą poszczególnych organizatorów transportu komunalnego. Obszarem takim jest licząca ponad 1 mln mieszkańców Metropolia Zatoki Gdańskiej, na terenie której obowiązują taryfy uchwalane przez kilka rad miast i gmin oraz ustanowione przez operatorów kolejowych. W rezultacie na obszarze metropolii obowiązują trzy taryfy komunalne i kolejowa, różniące się w zakresie ceni zasad ich różnicowania. Proces przygotowywania taryfy łączącej taryfy poszczególnych organizatorów, w tym okre-ślenia zasad rozliczeń finansowych związanych z funkcjonowaniem tej taryfy jest skompli-kowany, długotrwały i implikowany przez uwarunkowania formalno-prawne, polityczne oraz finansowe. Proces ten ze względu na ww. uwarunkowania ma charakter dynamiczny i w re-zultacie zarówno taryfa, jak i zasady rozliczeń wspólnych biletów podlegają nieustannej ewo-lucji. Tej problematyce jest poświęcony niniejszy artykuł.
Autorzy
- dr hab. Krzysztof Grzelec link otwiera się w nowej karcie ,
- Prof. Olgierd Wyszomirski,
- Dr Hubert Kołodziejski
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2016