Celem artykułu jest omówienie zjawiska internacjonalizacji uczelni w Polsce w kontekście jakości oferowanych przez nie usług. Jest on wynikiem obserwacji internacjonalizacji „oddolnej”, charakterystycznej dla większości uczelni i pokazuje ten proces na przykładzie jednego z polskich uniwersytetów technicznych. Pomimo, że pewne elementy procesu zapewnienia jakości kształcenia i obsługi studentów rodzimych stają się powoli standardem, jakość w kontekście studentów zagranicznych nadal pozostaje ogromnym wyzwaniem. Sprostanie temu wyzwaniu możliwe jest tylko w sytuacji, gdy uczelnia przyjmie postawę samokrytyczną co do swoich możliwości, oraz podda się szeregowi ewaluacji przez instytucje zewnętrzne, najlepiej zagraniczne. To wymaga jednak wsparcia instytucjonalnego i finansowego na poziomie rządowym, przy czym ważne są tu również działania mające wpływ na kształtowanie postaw społecznych otwartości na inne kultury i tolerancji. Podstawowymi metodami badawczymi wykorzystanymi w artykule jest analiza danych statystycznych uczelni oraz dostępnych raportów dot. szkolnictwa wyższego w Polsce.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017