W artykule przedstawiono zakres prac prowadzonych na Politechnice Gdańskiej w zakresie wielofazowych napędów elektrycznych. Pokazano jeden z realizowanych etapów prac - metodę identyfikacji zaburzeń w bezczujnikowym układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym. Do identyfikacji uszkodzeń wykorzystano analizę estymowanego momentu obciążenia. W metodzie nie jest potrzebne instalowanie, żadnych dodatkowych czujników poza czujnikami standardowo instalowanymi w falowniku napięcia do pomiarów prądów i napięć. Przedstawiono zastosowany obserwator momentu obciążenia oraz wyniki badań eksperymentalnych.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Zbigniew Krzemiński link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Patrick Strankowski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jarosław Guziński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Marcin Morawiec link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Arkadiusz Lewicki link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Grzegorz Andrzej Kostro link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Marek Adamowicz link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017