Wprowadzenie "nowej matury" w prowadzenie nowej matury w 2005 roku zrewolucjonizowało proces rekrutacji na wyższe uczelnie. Szkoły wyższe nie chciały początkowo rezygnować z egzaminów wstępnych, próbując zmienić ich formułę, jednak w 2006 roku Ministerstwo Edukacji ograniczyło możliwości przeprowadzania takich „testów kompetencji” tylko do nielicznych przypadków. Co roku egzamin maturalny zmienia niektóre ze swoich założeń. Jest to nieuniknione, ponieważ w Polsce nie ma długoletnich doświadczeń w konstrukcji i ocenie egzaminów zewnętrznych. W okresie zanim podstawa programowa oraz standardy kształcenia nie ustalą się w określonych ramach oraz wobec coraz niższego poziomu wiedzy kandydatów na studia i coraz mniejszej liczby godzin z przedmiotów ścisłych, bez aktywnego wykorzystywania przez nauczycieli akademickich najnowszych rozwiązań dydaktyki i metodyki nauczania, nie da się efektywnie kształcić przyszłych inżynierów.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2007
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Od podstawy programowej do standardów kształcenia" link otwiera się w nowej karcie