Trwający od 1990 roku dynamiczny rozwój polskiego szkolnictwa wyższego był wynikiem przemian ustrojowych oraz utrzymującego się niemal piętnaście lat wyżu demograficznego. Rozpoczęcie procesu umasowienia szkolnictwa wyższego w Polsce było zapewne wynikiem nie tylko długotrwałego demograficznego wyżu, ale i zwiększenia aspiracji edukacyjnych Polaków (efektem czego był również rosnący odsetek osób zdających egzamin maturalny). Nadchodzący niż demograficzny będzie miał ogromny wpływ na kształt polskiego szkolnictwa wyższego. Przed uczelniami wyższymi stoi trudne zadanie nie tylko kształcenia na wysokim poziomie, ale i pokazania możliwości realizacji pasji oraz wychowywania do funkcjonowania w zmieniającym się, wielokulturowym, otwartym na nowe technologie społeczeństwie. Rozwój i kondycja szkolnictwa wyższego kształtuje kapitał ludzki, jaki tworzy nasze społeczeństwo.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2011
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Presja demograficzna – wyzwanie czy porażka" link otwiera się w nowej karcie