Ekspertyza diagnostyczna dotycząca stanu technicznego lini transmisji mocy (linii wałów) opracowana na podstawie przeprowadzonych pomiarów drgań. Pomiary prędkości i przyspieszeń drgań generowanych przez węzły konstrukcyjne linii wałów okrętowego układu napędowego wykonano po naprawie głównej napędu okrętu w stoczni „NAUTA”, w celu określenia jego stanu dynamicznego. Rejestrację drgań przeprowadzono w: • płaszczyźnie pionowej (V) i poziomej (H) dławnicy wału śrubowego centralnej linii wałów, dławnicy wału śrubowego linii wałów PB i przekładni redukcyjnej, • płaszczyźnie pionowej (V) dławnicy wału śrubowego linii wałów LB (ze względu na brak możliwości montażu akcelerometru w punkcie umożliwiającym pomiar dragań w płaszczyźnie poziomej H), • osiach równoległych do osi symetrii okrętu – rejestracja drgań wzdłużnych (L) na kadłubach przekładni redukcyjnych, od strony wału śrubowego, montując czujnik akcelerometryczny za pomocą połączenia magnetycznego w bezpośredniej bliskości węzłów łożyskowych. Rejestrację drgań przeprowadzono w 14 punktach pomiarowych w IV zakresach ustalonego obciążenia. Analizę wyników pomiarów przeprowadzono zgodnie z zaleceniami normy ISO 10816.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Inne
- Typ
- ekspertyza
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "RAPORT-EKSPERTYZA Z POMIARÓW DRGAŃ LINII WAŁÓW NA JEDNOSTCE ORP „PIORUN”" link otwiera się w nowej karcie