W pierwszej części pracy został przedstawiony rys historyczny rozwoju linii kolejowych na obszarze dzisiejszych Kaszub, które obecnie wchodzą w skład sieci obsługiwanej przez pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Pokazano, jak zniszczenia wojenne, na wiele lat zatrzymały rozwój połączeń kolejowych pomiędzy Gdańskiem, który jest stolicą Województwa Pomorskiego, a obszarem środkowych Kaszub. W kolejnej części opisano proces planistyczny oraz budowlany, związany z budową linii kolejowej 248 z Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Osowej, która została w pewnej części poprowadzona śladem starej linii kolei kokoszkowskiej, a na pozostałym fragmencie jest zupełnie nową linią kolejową. Następnie opisano obecny stan, koncentrując się na ofercie przewozowej, jej dostosowaniu do potrzeb, integracji z innymi środkami transportu oraz taborze. Zwrócono uwagę na początkowe trudności i problemy eksploatacyjne, jak również opisano metody które zostały użyte w wykonanych pracach naprawczych. Najważniejszym problemem pozostaje wciąż nierozwiązana kwestia integracji kolei metropolitarnej z innymi środkami transportu publicznego. Występujące trudności nie wpłynęły jednak znacząco na odbiór inwestycji. Obecnie obserwuje się stały wzrost zainteresowania ofertą Pomorskiej Kolei Metropolitarnej wśród mieszkańców Trójmiasta oraz gmin ościennych. Na zakończenie opisano dalsze kierunki rozwoju, planowaną elektryfikację linii 248, inwestycje w tabor oraz możliwe poszerzenie oferty o pozostałe linie kolejowe.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "POMORSKA KOLEJ METROPOLITARNA: LINIA Z POTENCJAŁEM" link otwiera się w nowej karcie