Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania symulacji numerycznych do badań efektywności urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie sposobów ich konfgurowania. Obecnie w celu dopuszczenia do stosowania bariery ochronne muszą przejść specjalistyczne testy zderzeniowe. Ze względu na wysoki koszt tych badań coraz częściej producenci barier oraz inne podmioty odpowiadające za urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (brd) wspomagają się symulacjami komputerowymi. W artykule przedstawiono metodykę budowy modelu obliczeniowego do symulacji testu zderzeniowego wraz z kilkoma przykładami jego zastosowania. Wskazano również na istniejące prawne uwarunkowania wykorzystania symulacji numerycznych w procesie certyfkacji barier.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Dawid Bruski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Łukasz Pachocki link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2018
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Symulacje numeryczne jako wsparcie badania właściwości barier ochronnych" link otwiera się w nowej karcie