Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Different sources of market information and product innovativeness

The purpose of this study is to identify whether the gathering of market information from different sources – i.e. from customers, competitors and other entities – is related to product innovativeness. The relationships proposed so far have not been empirically investigated but they can have important theoretical and practical implications for product innovation. To achieve the purpose of the paper data concerning 287 new products were used by applying confirmatory factor analysis and structural equation modelling. The findings indicate that the obtaining of market information from customers and market entities, other than customers and competitors, has a positive impact on product innovativeness, but there was no such relationship in the case of gathering information from competitors.

Autorzy

Informacje dodatkowe

DOI
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.18559/ebr.2018.3.2
Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Język
angielski
Rok wydania
2018

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Different sources of market information and product innovativeness" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie