Zdarzenia spowodowane wypadnięciem pojazdu z trasy stanowią 20 – 30 % ogółu zdarzeń niebezpiecznych na drogach. Najczęściej występującymi przeszkodami i niebezpiecznymi obiektami przy drodze, w które uderza wypadający z niej pojazd są: bariery na autostradach i drogach ekspresowych oraz drzewa, słupy i znaki drogowe na innych szlakach. Do opracowania metody projektowania, tj. doboru lokalizacji i rodzaju urządzeń bezpieczeństwa ruchu, potrzebne są badania poligonowe i symulacyjne funkcjonowania tych urządzeń w chwili uderzenia pojazdu. W pracy przedstawione zostały przykłady zastosowania badań numerycznych do symulacji pracy układu bariera drogowa i konstrukcja wsporcza znaku drogowego w przypadku uderzenia w nie autobusu.
Autorzy
- prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Kazimierz Jamroz link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Dawid Bruski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Stanisław Burzyński link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Jacek Chróścielewski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Wojciech Witkowski link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Aktywność konferencyjna
- Typ
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2016