Głównym celem artykułu było stworzenie listy wskaźników diagnozujących model mentalny przedsiębiorczości. Zaprezentowano dwa podejścia do przedsiębiorczości: klasyczne podejście kauzalne, w którym przedsiębiorca koncentruje się na osiągnięciu celu wyznaczonego na samym początku oraz podejście efektuacyjne, w którym identyfikowaniu dostępnych zasobów i relacji towarzyszy poszukiwanie możliwości biznesowych i zmienność celów. Analiza literatury pozwoliła sformułować kilka głównych kryteriów różnicujących efektuacyjny i kauzalny model mentalny przedsiębiorczości. Odnoszą się one do ważnych aspektów przedsiębiorczości: ustalanie strategii firmy, wykorzystanie zasobów, reakcje na niespodziewane, budowanie relacji biznesowych i poszukiwanie nowych rozwiązań. Dla każdego z tych obszarów zaproponowano listę wskaźników, które będą wykorzystane do opracowania kwestionariusza diagnozującego model mentalny przedsiębiorczości.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2018
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Modele mentalne przedsiębiorczości: wskaźniki efektuacyjne vs. kauzalne" link otwiera się w nowej karcie