Artykuł koncentruje się na trójwymiarowych środowiskach wirtualnych i ich funkcjonalności edukacyjnej na przykładzie świata Second Life. Wbrew opiniom pojawiającym się od czasu do czasu w literaturze przedmiotu światy wirtualne 3D nie odchodzą w przeszłość, przynajmniej nie w sektorze edukacyjnym. Autorzy artykułu próbują to wykazać,przedstawiając różne aspekty Second Life w zastosowaniach dydaktycznych, naukowych, a także kulturowo-poznawczych. Tytułem wprowadzenia została przedstawiona konstrukcja logiczna światów wirtualnych. Następ-nie zostały przybliżone wybrane aspekty infrastruktury i nawigacji w świecie wirtualnym. Odręb-na część poświęcona jest wątkowi polskiemu, a mianowicie polskim wyspom, co zostało poparte krótką analizą statystyczną z perspektywy użytkownika. W kolejnej części zostały omówione afordancje świata wirtualnego 3D na przykładzie nauki języków obcych. Jest tam mowa o eduka-cji językowej na przykładach zarówno nieformalnych i okazjonalnych, jak i zinstytucjonalizowa-nych i sformalizowanych. Autorzy zwracają też uwagę na wirtualnerealizacje obiektów i miejsc 263ocharakterze kulturalnym lub turystycznym. Artykuł wieńczy krótka analiza opinii na tematświa-tów wirtualnych typu Second Life oparta naliteraturzeprzedmiotu.
Autorzy
- Paweł Topol,
- Wojciech Kowalewski,
- dr Iwona Mokwa-Tarnowska link otwiera się w nowej karcie ,
- Piotr Leszczyński,
- Mirosława Kołowska-gawiejnowicz,
- Idzi Siatkowski,
- Anna Ren-kurc
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.15584/eti.2017.2.35
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2017
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Aspekty Edukacyjne Wirtualnych Światów. Aplikacja Second Life" link otwiera się w nowej karcie