This article examines one of the basic issues related to the technique of mobile satellite measurements in railway tracks. This problem concerns the correction of the determined coordinates of the track centerline. The need to perform this operation results from the GNSS receivers positioning at a certain height above the level of the existing track axis, leading to longitudinal and lateral shifts of antennas. The key problem here is the determination of the local horizontal coordinate system in each measured position. For the analysis, the authors defined the directional baseline vector of the measuring platform on the basis of positions given by two satellite antennas, positioned over the pivots of its bogies. This work presents the procedure for determining the corrections values
Autorzy
- dr hab. inż. Andrzej Wilk link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż Cezary Specht,
- dr hab. inż. Krzysztof Karwowski link otwiera się w nowej karcie ,
- prof. dr hab. inż. Władysław Koc link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Jacek Skibicki link otwiera się w nowej karcie ,
- dr hab. inż. Krzysztof Czaplewski,
- dr hab. inż. Piotr Chrostowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Paweł Dąbrowski,
- dr inż. Sławomir Grulkowski link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Sławomir Judek link otwiera się w nowej karcie ,
- dr inż. Mariusz Specht,
- dr inż. Jacek Szmagliński link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.29354/diag/125626
- Kategoria
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ
- artykuły w czasopismach
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2020