Vehicular ad hoc networks (VANETs) have recently gained noticeable attention due to advantages in improving road traffic safety, shaping the road traffic and providing infotainment opportunities to travellers. However, transmission characteristics following from the IEEE 802.11p standard and the high mobility of VANET nodes remarkably reduce the lifetime, reach and capacity of wireless links, and often lead to simultaneous disruptions of communications at multiple links. In this chapter, we present a set of solutions to enhance the performance of VANETs (which can be applied independently of particular applications) concerning (a) design of the VANET infrastructure (location of road-side units—RSUs and gateways), (b) communications along vehicle-to-infrastructure (V2I) links and (c) resilience of VANET services to malicious human activities.
Autorzy
- dr hab. inż. Jacek Rak link otwiera się w nowej karcie ,
- Magnus Jonsson,
- Alexey Vinel,
- Karol Jurczenia link otwiera się w nowej karcie
Informacje dodatkowe
- DOI
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego link otwiera się w nowej karcie 10.1007/978-3-030-44685-7
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język
- angielski
- Rok wydania
- 2020
Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Design of Resilient Vehicle-to-Infrastructure Systems" link otwiera się w nowej karcie