Repozytorium publikacji - Politechnika Gdańska

Ustawienia strony

english
Repozytorium publikacji
Politechniki Gdańskiej

Treść strony

Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta

Przesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności. Na rozwój, podstawie metody CAWI i PAPI przeprowadzono badanie polskich konsumentów deklarujących zachowania przemysł odzieżowy, nabywcze związane z „fast fashion”. Badania wykazały, że działania związane ze społeczną odpowiedzialnością fast fashion biznesu w branży odzieżowej są istotne dla klientów, jednak cena jest najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Ocena świadomości konsumentów w zakresie CSR może posłużyć do ukierunkowania przyszłych działań edukacyjnych w tym obszarze, zwłaszcza w dobie przyspieszonej konsumpcji i celów zrównoważonego rozwoju. Wyniki badań mogą też być przesłanką do określenia kierunku działań związanych z CSR dla sprzedawców „fast fashion”.

Autorzy

Informacje dodatkowe

Kategoria
Publikacja w czasopiśmie
Typ
artykuły w czasopismach
Język
polski
Rok wydania
2020

Źródło danych: MOSTWiedzy.pl - publikacja "Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta" link otwiera się w nowej karcie

Portal MOST Wiedzy link otwiera się w nowej karcie