W artykule analizuję wyniki badania Profesjonalizm public relations w Polsce, przeprowadzonego na potrzeby budowanego dokumentu Standardy profesjonalnego public relations – prezentowanego w tej pracy. Stawiam również pytanie o przyczynę częstych odpowiedzi respondentów „czasami” czy „nie mam zdania” i wykazuję niespójność systemów wartości respondentów zestawiając ich odpowiedzi na poszczególne pytania. Stawiam tezę, że niespójności te – i brak jednoznacznych odpowiedzi - są efektem sposobu funkcjonowania instytucji w społeczeństwie płynnej ponowoczesności, gdzie adiaforyzacja działań – sytuowanie ich poza kategorią oceny dobro-zło jest powszechnym zabiegiem. W czasach interregnum – pomiędzy epokami - bardzo trudno jest w związku z tym budować standardy etyczne zachowań zawodowych – szczególnie tych zawodów, mających bezpośredni wpływ na kondycję społeczeństw – jak zawód specjalisty public relations. Jednocześnie mamy świadomość konieczności i wagi takiego dokumentu dla środowiska osób zajmujących się budowaniem relacji organizacji ze społeczeństwem, komunikacją i mamy też świadomość nieuchronnych zmian, jakie zajdą po okresie pandemii, a których pierwsze oznaki można już dostrzec.
Autorzy
Informacje dodatkowe
- Kategoria
- Publikacja monograficzna
- Typ
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2020